Det kan kræve en længere brainstorm at komme på det bedste logo til dit firma, men før du begynder at gå kold i farvevalg og irritation over en genstridig detalje i dit firmalogo, så vil vi give dig nogle fakta om kendte logoer, som du både kan slappe af med at læse om og forhåbentlig høste inspiration fra.
Måske kender du udsagnet, at Coca-Colas firmalogo ikke har forandret sig på noget tidspunkt, som man for eksempel har oplevet det med konkurrenten Pepsi. Men den oplysning er usand, for siden starten af Coca-Colas eksistens i 1886 har firmaets logo faktisk gennemgået en del forandringer.
Men var du klar over, at årsagen til navnet Coca-Cola skal ses i, at man mente, at de to “C”‘er ville egne sig godt til reklamer?
Et andet genkendeligt logo er firmaet Apples æble. Mange mennesker ejer i dag et Apple-produkt, men de færreste kender måske historien bag det ikoniske æble.
Æblet skal henvise til Isaac Newton, der sad under et træ og angiveligt fik inspiration til loven om tyngdekraften ved at få et æble fra træet i hovedet. Det var faktisk illustreret i Apples første logo, som siden blev reduceret til selve æblet.
Hvorfor er der så et bid i æblet? Her er forklaringen faktisk uhyre simpel. Firmaet ville ganske enkelt sørge for, at man ikke troede, logoet skulle ligne en tomat.
Om du er bilentusiast eller ej, så kender mange mennesker til Mercedes-Benz-logoet. Det er en karakteristisk cirkel med en stjerne indeni. Men hvad symboliserer stjernen med de tre ben?
Firmaet har faktisk leveret maskiner til både fly, både og biler, så benene i stjernen henviser til, at firmaet har erobret både land, vand og luftrummet.
Nu vi er ved biler, så lad os slutte af med en simpel forklaring på et logo, som måske har voldt mange diskussioner blandt logo-kendere.
Audi-logoet har som bekendt fire ringe, men før du forfalder til underlige konspirationsteorier om de fire ringes betydning, så er den simple forklaring, at fire firmaer blev lagt sammen til firmaet Audi, hvilket er udtrykt via de fire ringe.
Vi håber, du her har fundet inspiration til, hvad DIT firmalogo skal udtrykke.